Ponta plagizált – 4.

 2012.07.05. 00:51

Úgy tűnik, akármekkora cirkuszt is csap, komoly zavarokat okozva az állam működésében egy olyan időszakban, amikor Romániának és a román kormánynak, illetve az USL-s többség tagjainak elsősorban gazdasági területen kellene akkora aktivitást mutatniuk, mint az intézmények megszerzése terén, Victor Ponta nem tud megszabadulni a plágiumvádtól. Egyre szorosabb a hurok a nyakán és egy egész ország fulladozik tőle…

Ponta nem szabadul a plágiumtól: A Bukaresti Tudományegyetem jövő héten dönt

 

A Bukaresti Tudományegyetem Etikai Bizottsága szerdán ülést tartott, hogy előkészítse a Victor Ponta kormányfővel szemben megfogalmazott plágiumvádak alapos elemzését, aki 2003-ban kapta meg a doktori címet ezen tudományegyetem Jogi Karán.

Az Etikai Bizottság a szerdai, július 4-i ülésén kidolgozta a működési szabályzatát és meghatározta „azon intézményi dokumentumok (szabályzatok, működési elvek stb.) korpuszát, ami az Etikai Bizottság és a kijelölt szakértők által a továbbiakban végrehajtott értékelés alapját fogja képezni”, ahogy az a ziare.com-nak küldött közleményben áll, amiben kihangsúlyozzák, hogy az értékelésre a jövő héten kerül sor.

„Az Etikai Bizottság értékelését egy bizonyos számú romániai és külföldi jogi szakértő megkonzultálása is segíteni fogja. A Bukaresti Tudományegyetem vezetősége kijelöli majd azon jogi szakértői bizottság összetételét, mely a Bukaresti Tudomány Etikai Bizottságával fog együtt dolgozni a Victor Ponta úrral szemben felhozott plágiumvádak által kialakított helyzet értékelése céljából”, áll még a Bukaresti Tudományegyetem közleményében.

A Victor Ponta kormányfővel szemben plágiumvádak több száz embert arra késztettek, hogy az utóbbi napokban a kormány székháza előtt tüntessenek, a lemondását kérve.

A Bukaresti Tudományegyetem június 22-én azt kérte az egyetem Jogik Karától, hogy fogadjon el egy álláspontot a Victor Ponta doktori disszertációjával szembeni óvás ügyében és a Bukaresti Tudomány Etikai Bizottságának sürgős összehívásáról döntött, hogy megvitassák az egész ügyet, ami után egy intézményi álláspontot ismertetnének a közvéleménnyel.

A Jogi Kar Tanácsa szavazással úgy döntött, hogy e kérdésben nem mondhat véleményt, ami a kar dékánja, Flavius Baias lemondásához vezetett.

Ennek ellenére a Bukaresti Tudományegyetem az ellenőrzések folytatásáról döntött. Sőt, az okleveleket Hitelesítő Országos Tanács 13 tagja az összes szükséges dokumentum eredeti formában történt elemzése után úgy döntött, hogy Victor Ponta doktori disszertációjából 85 oldal „copy-paste” típusú plagizálással készült és azt javasolták az oktatási miniszternek, hogy vonják vissza a kormányfőtől a doktori címet.

Victor Ponta és az USL több vezetője azt állították, hogy a CNATDCU döntése politikai volt, a kormányfő pedig tagadta, hogy az El Pais-nak azt nyilatkozta, lemond, ha plagizálásban bűnösnek találják.

Sőt, miután román újságírók azt tapasztalták, hogy a plágiumbotrány kirobbanásának másnapján Victor Ponta hirtelen törölt az önéletrajzából egy három hónapos cataniai mesterképzést, az Adevărul vizsgálatot indított és hivatalos megerősítést kapott az olasz egyetemtől arra, hogy Victor Ponta sohasem végzett el ilyenfajta kurzust és hogy 12 éven keresztül egy hazugságot szerepeltetett a nyilvános önéletrajzában.

A Nemzeti Oktatási Törvény szerint, az Országos Etikai Bizottság egyike azon szerveknek, melyeknek dönteniük kell egy esetleges plágiumesetről. A Mang-botrány nyomán a Bizottság tagjait, neves tudósokat, felmentették tisztségükből, helyükre PSD-hez közelieket nevezve ki, akik már bejelentették, hogy 90 napjuk van döntést hozni, mert nagyon elfoglaltak.

Camelia Badea

 

Forrás: ziare.com, 2012. július 4., 16:48

 

 

A Cataniai Tudományegyetem nem ismeri el Pontat, mint mesterképzőst – Mit kockáztat és hogyan védekezik

 

Az olaszországi, Cataniai Tudományegyetem nem ismeri el, hogy Victor Ponta kormányfő mesterképző végzőse volt, holott ez utóbbi a blogján közzétett egy fényképet egy oklevelet, amit az ezen egyetem kurzusain való részvétele nyomán kapott.

Amennyiben az, amit a Cataniai Tudományegyetem elnöke, Antonino Recca igaz – nevezetesen az, hogy Victor Ponta sohasem volt mesterképzős az olaszországi felsőoktatási egységben ‑, akkor a kormányfő ellen bűnvádi feljelentést lehet tenni, hamis nyilatkozatok miatt.

„Bűnvádi szempontból, 292. cikkely – Hamis nyilatkozat: Az igazság nem megfelelő kijelentése egy állami szerv, vagy intézmény, vagy a 145. cikkelyben szereplő más egységek előtt, egy jogi következmény létrehozásáért magának, vagy másvalakinek, amikor a törvény, vagy a körülmények szerint a kijelentés azon következmény megvalósulását szolgálja, 3 hónaptól 2 évig terjedő börtönnel, vagy bírsággal büntetendő”, magyarázta el a Ziare.com-nak Marius Vicenţiu Coltuc a Coltuc és társa ügyvédi irodától a Licitatiijuridice.ro-n.

Szakmai szempontból Victor Ponta a cím visszavonását kockáztatja: „A Tudományos Kutatás, a Technológiafejlesztés és Innováció Országos Etikai Tanácsa elemzi a jó viselkedési szabályok megsértésére vonatkozó eseteket a kutatás-fejlesztésben, bejelentésre, vagy saját kezdeményezésre és határozatokat bocsát ki, melyekkel meghatározza a kérdéses személy, vagy személyek vétkességét, vagy ártatlanságát; a vétkességre vonatkozó határozatok esetében, a határozatok a végrehajtandó szankciókat is tartalmazzák, a törvénynek megfelelően”, tette hozzá Marius Vicenţiu Coltuc ügyvéd. […]

Ponta: „Igen, voltam a Cataniai Tudományegyetemn! Igen, megvan az oklevelem!”

Másrészről Victor Ponta a személyes blogján közzétett egy szöveget, amiben válaszol a vele szemben megfogalmazott új vádakra arról a mesterképzőről, amit állítólag nem járt ki a Cataniai Tudományegyetemen.

Ugyanakkor közzétesz egy fényképet is az olaszországi egyetemen kapott oklevélről, ám az oklevél egy háromhónapos kurzus elvégzését tanúsítja, nem egy mesterképzőt.

„Rövid válasz azoknak, akik megpróbálják folytatni a tanulmányaimmal kapcsolatos támadásokat: Elvégeztem egy nemzetközi büntetőjogi kurzust a Cataniai Tudományegyetemen, 2000 márciusában‑júniusában. Ez egy olyan kurzus volt, melynek olasz neve ’Corso di Formazione Avanzata in Cooperazione Giudiziaria e Spazio Giuridico Europeo in Materia Penale’.

A kurzus írásos dolgozattal, valamint egy minősítéssel ért véget, ahogy az a lentebb mellékelt oklevélből kiderül. A dolgozat és a minősítés alapján jogot kaptam arra, hogy a kérdéses kurzust egy 3 hónapos (2000 októbere‑decembere) képzéssel folytassam az Országos Maffiaellenes Igazgatóságon – a római központi székházban. Nagy büszkeség és öröm volt számomra, hogy elvégezhettem azt a képzést, az alig két román ügyész egyike lévén (a másik Gheorghe Mocuţa ügyész volt) a világ legnevesebb szervezett bűnözés elleni intézményben”, írja Victor Ponta.

A kormányfő hozzáteszi, hogy az ezen oklevél megszerzéséhez megvédett dolgozata most is a Cataniai Tudományegyetem Jogi Karának archívumában van.

Ugyanakkor azt is megmagyarázza, miért vette ki az oklevelet a hivatalos önéletrajzból: „Egy adott pillanatban kivettem az utalást a hivatalos önéletrajzból, mert ebben főleg a politikai tevékenységemre vonatkozó dolgokat akartam megtartani. Ez egy többhónapos kurzus, mely dolgozattal, minősítéssel és oklevéllel zárult. A Cataniai Tudományegyetem nekem megerősítette, hogy ott tartózkodtam, azért a kurzusért.

Mint mindig is mondtam, a jog embere vagyok és zavar, hogy egyesek abban érdekeltek, hogy ártsanak ezen képemnek. Jogot tanultam, a jog területén tevékenykedtem és a jog területén értem el eredményeket. Túl könnyen lépnek át azokon az éveken, melyekben e területen dolgoztam…”.

Ponta nem utolsó sorban úgy véli, hogy ezek a személyének rágalmazását célzó törvénysértő és erkölcstelen politikai eszközök – „melyeket egyes olyan újságírókon keresztül valósítanak meg, akik minden szakmai szabályt megsértenek” – nem tehetnek mást, mint a politikai válság elmélyüléséhez és az indokolatlan személyeskedések serkentéséhez vezethetnek.

A Cataniai Tudományegyetem elnöke, Antonino Recca az Adevărulnak kijelentette, Victor Ponta sohasem volt mesterképzős ezen az egyetemen. „Ami az önök kérését illeti, megerősíthetem, hogy Victor Ponta sohasem volt mesterképzős a Tudományegyetemünkön”.

Adriana Toma

 

Forrás: ziare.com, 2012. július 4, 17:30


Címkék: plagizálás ponta

A bejegyzés trackback címe:

https://eres.blog.hu/api/trackback/id/tr464630120

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása